Uitvoering van Nu Niet Zwanger
Nu Niet Zwanger wordt uitgevoerd door de 25 GGD’en in Nederland. Inhoudelijk coördinatoren die bij deze GGD’en werkzaam zijn trainen professionals hoe zij in hun praktijk met hun patiënten/cliënten in gesprek kunnen gaan over kinderwens, seksualiteit en anticonceptie.
Klacht over de eigen hulpverlener
Wanneer iemand een klacht wil indienen over de zorg die door de eigen hulpverlener is geboden in het kader van Nu Niet Zwanger kan hij of zij contact opnemen met de organisatie en/of de hulpverlener die hem of haar normaal gesproken begeleid. Iedere hulpverleningsorganisatie heeft een klachtenregeling en een onafhankelijke klachtencommissie. De hulpverlener kan assisteren bij het indienen van een klacht.
Klacht over de inhoudelijk coördinator Nu Niet Zwanger
Wanneer iemand een klacht wil indienden over de zorg die door een inhoudelijk coördinator Nu Niet Zwanger is geboden, kan deze klacht worden ingediend bij de GGD waar deze inhoudelijk coördinator werkzaam is. Dat zal doorgaans de GGD zijn van de gemeente waar deze zorg is geboden.
Klacht over het programma Nu Niet Zwanger
Wanneer iemand een klacht wil indienen over het programma Nu Niet Zwanger, óf onduidelijk is waar iemand met een klacht terecht kan, is het mogelijk deze klacht in te dienen bij het landelijk team van Nu Niet Zwanger via nnz@ggdghor.nl en wordt er binnen vijf werkdagen contact opgenomen.
Het landelijk team monitort klachten die regionaal binnenkomen ten aanzien van de handelswijze van Nu Niet Zwanger.